Άγχος στην εργασία

ΑΡΘΡΑ

Notice: Undefined index: sfsi_plus_mastodonIcon_order in /var/www/vhosts/shakticenter.gr/medical-firstaid.gr/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/sfsi_widget.php on line 1806

Notice: Undefined index: sfsi_plus_riaIcon_order in /var/www/vhosts/shakticenter.gr/medical-firstaid.gr/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/sfsi_widget.php on line 1807

Notice: Undefined index: sfsi_plus_inhaIcon_order in /var/www/vhosts/shakticenter.gr/medical-firstaid.gr/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/sfsi_widget.php on line 1808

Notice: Undefined index: sfsi_plus_inha_display in /var/www/vhosts/shakticenter.gr/medical-firstaid.gr/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/sfsi_widget.php on line 1899

Το άγχος στην εργασία έχει άμεση σχέση με τις συνθήκες εργασίας και την επαγγελματική εξουθένωση.

Η εργασία μας, μπορεί να πληρώνει τις οικονομικές μας υποχρεώσεις, να μας κάνει να νιώθουμε δημιουργικοί, να λαμβάνουμε ηθική ικανοποίηση, ακόμα και να δώσει νόημα στην ζωή μας. Μπορεί όμως να αποτελέσει πηγή μεγάλου άγχους, ειδικά αν εργαζόμαστε σε ένα απαιτητικό ή δυσάρεστο περιβάλλον.

Αν μας υποτιμούν, αν μας φορτώνουν με παραπάνω εργασίες εκτός των αρμοδιοτήτων μας ή αν δεν έχουμε καλές σχέσεις με τους συναδέλφους μας τότε το στρες και η δυσαρέσκεια μπορεί να “χτυπήσουν κόκκινο”. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα φυσικά να μειωθεί η αποδοτικότητα μας, η διάθεση μας και η διάθεση για συνεργασία.

Aπό τα στοιχεία που υπάρχουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το στρες στην εργασία είναι το δεύτερο σε συχνότητα πρόβλημα υγείας που σχετίζεται με την εργασία, μετά την οσφυαλγία και επηρεάζει το 28% των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛΙΝΥΑΕ) προχώρησε στην έκδοση σχετικού ενημερωτικού υλικού. (πηγή)

Δείτε το ενημερωτικό pdf ΕΔΩ

Οι The New York Times έκαναν αφιέρωμα για το πώς να είμαστε πιο εστιασμένοι στη δουλειά μέσα από το mindfulness (ενσυνειδητότητα). Η ενσυνειδητότητα μπορεί να βοηθήσει. Τα τελευταία χρόνια, πολλές εταιρείες — από την Google έως τη General Mills — έχουν αρχίσει να διδάσκουν την ενσυνειδητότητα και την συγκέντρωση στο γραφείο. (πηγή)

Στο άρθρο, η Janice Marturano, ιδρύτρια του Institute for Mindful Leadership αναφέρει:

Ένας τρόπος με τον οποίο η ενσυνειδητότητα μπορεί να βοηθήσει είναι απλώς επιτρέποντάς μας να βελτιώσουμε την εστίασή μας. Όταν βρισκόμαστε συνεχώς από τη μια εργασία στην άλλη, η ποιότητα της δουλειάς μας μπορεί να μειωθεί. Με την εξάσκηση της ενσυνειδητότητας – απλώς επιστρέφοντας στην παρούσα στιγμή ξανά και ξανά – μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους εαυτούς μας ώστε να γίνουμε πιο αποδοτικοί και να συγκεντρωνόμαστε πιο εύκολα.

Τι είναι Mindfulness

Πρόκειται στην ουσία για εκπαίδευση της προσοχής και της επαναφοράς στο εδώ και τώρα. Η νευροεπιστήμη δείχνει ότι η καθημερινή άσκηση στο mindfulness, μπορεί να ενισχύσει τις περιοχές του εγκεφάλου που έχουν να κάνουν με τη ρύθμιση της εστίασης στο εδώ και τώρα.

Η ενσυνειδητότητα – η εστίαση στην παρούσα στιγμή με αποδεκτό, μη επικριτικό τρόπο – είναι μια απλή πρακτική διαθέσιμη σε όλους. Έρευνες έχουν δείξει ότι είναι επίσης μια αξιόπιστη μέθοδος που μειώνει το άγχος στην εργασία και όχι μόνο. Η εκπαίδευση στο mindfulness μας φέρνει πίσω την συγκέντρωσή μας σε αυτό που θέλουμε ή πρέπει να κάνουμε και μας δίνει τα εργαλεία που χρειαζόμαστε για να είμαστε λιγότερο αγχωμένοι, πιο ήρεμοι και πιο ευγενικοί με τον εαυτό μας και τους άλλους.

Ενσυνειδητότητα (mindfulness) για το άγχος στην εργασία.

Ο στόχος της επίγνωσης δεν είναι να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε ή να αδειάσει το μυαλό.

Κυρίως αφορά στο να δώσουμε μεγάλη προσοχή στις σωματικές μας αισθήσεις, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας ώστε να τα δούμε πιο καθαρά.

Αν και οι ασκήσεις ενσυνειδητότητας εμπνεύστηκαν από βουδιστικές πρακτικές (διαλογισμό), πλέον είναι διαθέσιμες ως μια πρακτική που δίνει έμφαση στη μείωση του άγχους, στην εκπαίδευση της εστίασης της προσοχής και στην ανάπτυξη της ηρεμίας. Και σήμερα, υπάρχει ένας μεγάλος και αυξανόμενος όγκος ερευνών που εντοπίζουν τις μετρήσιμες επιπτώσεις της επίγνωσης στο σώμα και τον εγκέφαλο.

Η ενσυνειδητότητα πλέον, κυριαρχεί στον επιχειρηματικό κόσμο, από τη Wall Street έως τη Silicon Valley. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, τώρα και στην Ελλάδα, αναζητούν προγράμματα workplace mindfulness για να μειώσουν το άγχος των εργαζομένων και να αυξήσουν την συγκέντρωση και την αποδοτικότητα.

Έρευνες για το άγχος στην εργασία.

– Το 2019 πραγματοποιήθηκε μια έρευνα που αφορούσε την επαγγελματική εξουθένωση, το εργασιακό άγχος και διδακτική αποτελεσματικότητα αναπληρωτών καθηγητών ειδικής αγωγής τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Μελετήθηκε ο βαθμός της επαγγελματικής εξουθένωσης, το επίπεδο εργασιακού άγχους και ο βαθμός διδακτικής αποτελεσματικότητας. Η συγκεκριμένη ομάδα εκπαιδευτικών γιγαντώθηκε λόγω της έλλειψης μόνιμων διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης που έπληξε την Ελλάδα. Δείτε την έρευνα εδώ

-Μία άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου σε εργαζομένους σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.  κατέληξε στο ότι:  σε γενικές γραμμές οι συμμετέχοντες πιστεύουν πως το εσωτερικό περιβάλλον της εργασίας μπορεί να επηρεάσει το βαθμό στον οποίο αισθάνονται εργασιακή ικανοποίηση και άγχος στην εργασία. Ενώ αν η διοίκηση λάβει μέτρα με τα οποία να δείχνει ότι σέβεται τους εργαζόμενους και ικανοποιεί τις ανάγκες τους, τότε η εργασιακή ικανοποίηση μπορεί να αυξηθεί και παράλληλα να μειωθεί το άγχος στην εργασία. Δείτε την εδώ.

Διαβάστε πληθώρα μελετών ΕΔΩ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

ΖΗΤΗΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

Please follow and share: